Bila Rindu

Jumaat, 18 Mac 2011

Mahal

Tarikh  : 16 Mac 2011
Hari     : Rabu
Waktu :  11.00 pagi
Tempat : 1-9-6 Kolej Harun Aminurrashid

Peristiwa:
Aku memilih untuk membeli makanan di kedai makan Kolej Harun Aminurrashid. Aku mengambil sedikit sahaja sayur sawi goreng. Aku jangkakan harga bayaran tersebut sekitar RM0.80  hingga RM1.00. Namun pekerja kedai makan tersebut meletakkan bayaran sebanyak RM1.50. Aku terkejut dengan harga bayaran sayur tersebut yang agak mahal kerana sayur yang aku ambil sedikit sahaja kuantitinya. Aku terus membayar kerana malas hendak bertelagah dengan pekerja tersebut. 

Catatan:
Pihak pengurusan Hal Ehwal Pelajar (HEP) UPSI, telah menetapkan harga makanan bagi setiap kedai makan di bawah pengurusan mereka. Namun pekerja kedai makan tersebut sesuka hati sahaja menaikkan harga makanan. Sikap seperti ini tidak wajar dicontohi kerana mahukan keuntungan yang lebih besar sahaja. J


Inilah sayurnya







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HAK Milik Rogayah Ahmad