Bila Rindu

Jumaat, 21 Januari 2011

Rakan Serumahku...

Tarikh              : 17 Januari 2011
Hari                  : Isnin
Waktu              : 12.00 tengah hari
Tempat            : 1-9-6 Kolej Harun Aminurrashid

Peristiwa :
Perutku mula berkeroncong. Jam sudah tepat menunjukkan 12.00 tengah hari. Aku lantas membuka bekas makanan yang sudah aku beli di kedai makan setelah pulang dari kuliah di Proton City. Kebetulan pula, rakan serumahku, Hidayah  turut ingin menjamu selera. Aku mengajak dia sekali menjamu selera bersama-sama. Ketika kami sedang menjamu selera, Hidayah bertanyakan kepadaku satu soalan. ''Kak, beli makanan dekat mana?" tanya Hidayah. Aku lantas menjawab "beli dekat kedai makan di kolej,''.

''Oh, beli dekat kedai makcik yang badan sedap-sedap tu ya," balas Hidayah. Hati dan mindaku terdetik seketika. Aku tersenyum mendengar ayat yang dinyatakan oleh Hidayah dan mengiyakan persoalan yang ditanyakan olehnya.

Catatan:
Hidayah menggunakan istilah "badan sedap-sedap" untuk menunjukkan sifat gemuk.


Inilah Hidayah. Rakan serumahku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HAK Milik Rogayah Ahmad